zondag 25 januari 2009

ONLINE COMMUNITIES

Verbazingwekkend zoveel, ik had werkelijk geen idee. Xing.com de zakelijke community was zo'n openbaring. Daar liggen toch heel veel mogelijkheden. Voor bibliotheekmedewerkers vond ik bibliotheek20.ning. een aardige site. Dat er ook steeds meer babyboomers op het net te vinden zijn zie je op sociabel.nl
De site dizzy.nl is een aanrader voor onze gebruikers. Ik vond deze site zelf ook leuk. Er staan ook titels op die binnenkort uitkomen, zoals deze van Ludlum:



Ik heb een account aangemaakt op deze site.

Sociale netwerken maken heel veel mogelijk, zoals banen, partners en vrienden.
Vrienden van vrienden worden zichtbaar.
De bibliotheek, zijnde een instelling, zie ik niet als "vriend" binnen een community. Wel als link binnen een site zoals @ladinchat.

2 opmerkingen:

Letty zei

ik herken het gevoel van verbazing over wat er allemaal mogelijk is. Voor mij werkt het heel stimulerend. Leuk dat je het beter kunt plaatsen en er steeds meer plezier in krijgt. Ik ga nu dizzy eens bekijken, komt me niet bekend voor.

Marian Stouten zei

Dizzy.nl ga ik ook even bekijken.
Het lijkt me niet nodig om nog meer sociale websites te noemen.
Met 2 kleinkinderen,een hond, een baan, vriendinnen en een zere knie
is er geen ruimte om alles te onderzoeken en dat is ook helemaal niet nodig.
Geweldig dat je laptop het goed doet ; heel goed dat je zo betrokken bent bij de 23 dingen;
mooi dat je ook steeds naar de toepassingen voor de bibliotheek kijkt.